Εργαστήριο Δεξιοτήτων: “Μόλυνση Υδάτων”

Εργαστήριο Δεξιοτήτων: “Μόλυνση Υδάτων”

Το ξέρατε πως ένα πλαστικό μπουκάλι μπορεί να κρατήσει αναλλοίωτη την μορφή του εως και 400 χρόνια όταν βρίσκεται στο νερό;

Τα παιδιά του νηπιαγωγείου μας ανακάλυψαν τις αιτίες και τα αποτελέσματα των απορριμμάτων και των ορυκτών στη θάλασσα και στον ωκεανο μέσα απο τα πειράματα και το messy play.

Συγκεκριμένα, πραγματοποιήσαμε ενα sensory messy play όπου τα παιδιά επεξεργάστηκαν δυο “ωκεανούς”, ενα κόσμο όπου οι άνθρωποι δεν ενδιαφερόντουσαν για τα σκουπίδια τους και τα ζώα της θάλασσας, με αποτέλεσμα τα μολυσμένα ύδατα και ένα κόσμο όπου οι άνθρωποι φροντίζουν και σέβονται το περιβάλλον.

Μέσα απο την πειραματική μάθηση τα παιδιά αναγνώρισαν τη δύναμη που έχουμε να προστατέψουμε την ευημερία του θαλάσσιου κόσμου και πως οι πράξεις μας επηρεάζουν και εμάς.

Στην συνέχεια προσπαθήσαμε να αντιστρέψουμε το “ κακό” που προκλήθηκε, όμως αντιληφθήκαμε πως κάτι τέτοιο είναι πολύ δύσκολο. Σε αυτό το σημείο διεξήγαμε μια δράση-πείραμα, όπου φιλτράραμε το νερό με φυσικά υλικά.

Η πειραματική μέθοδος βοηθάει τα παιδιά να ανακαλύπτουν τη μάθηση μέσα από υποθέσεις, παρατήρηση, διεξαγωγή, συγκρίσεις, λήψη αποφάσεων και συλλογή αποτελεσμάτων. 

Πείραμα Φίλτρου Νερού 

Υλικά:

  • 3 ποτηράκια νερού με τρύπες στον πάτο

  • Αμμος 

  • Χαλίκι

  • 2-3 Φιλτρα καφέ 

  • Βρώμικο νερό

  • Ένα μεγάλο βάζο 

Εκτέλεση:

Σε κάθε ένα ποτηράκι βάζουμε το χαλίκι, άμμο και τα φίλτρα καφε. Τα τοποθετούμε το ένα μέσα στο άλλο με τη σειρά που προηγήθηκε και τα βάζουμε στο βάζο ωστε να έχουν κενό απο κάτω. Στη συνέχεια ρίχνουμε το βρώμικο νερο από πάνω ωστε να περάσει από όλα τα επίπεδα και να καθαριστεί. Στο τέλος θα μείνουμε με ενα σχετικά καθαρό νερο στο πυθμένα του βάζου.