headerimg

Ρομποτική

Διαγωνισμός Ρομποτικής Ανοιχτών Τεχνολογιών

 

Ολοκληρώθηκε με επιτυχία η αξιολόγηση  των προτάσεων της 1ης φάσης του Διαγωνισμού Ρομποτικής Ανοιχτών Τεχνολογιών.

 

Η πρόταση που κατατέθηκε από το σχολείο μας προκρίθηκε καταλαμβάνοντας τη θέση 156. Στόχος είναι η ομάδα ρομποτικής της Δ’ Τάξης, με το όνομα « Μικροί Τυπογράφοι», να φτιάξουν με την χρήση της τεχνολογίας Arduino, μια τυπογραφική μηχανή ( writing machine) η οποία θα συνδέεται με το λογισμικό Ben Box και θα είναι σε θέση να αποτυπώσει σε χαρτί κείμενο και σχέδια. 

Στον διαγωνισμό δήλωσαν συμμετοχή 246 ομάδες μαθητών από σχολεία της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καταθέτοντας πολύ δημιουργικές και πρωτότυπες προτάσεις για τη χρήση και την αξιοποίηση ανοιχτών τεχνολογιών (όπως arduino, raspberry Pi, thymio, Edison, Mbot. ESP32 κ.α.), τρισδιάστατων τεχνολογιών σάρωσης-σχεδιασμού-εκτύπωσης και ανοιχτού λογισμικού.

 

Αξιολογήθηκαν συνολικά 246 προτάσεις από 68 αξιολογητές. Κάθε πρόταση αξιολογήθηκε από 2 αξιολογητές και για 60 προτάσεις,  όπου υπήρξε απόκλιση της βαθμολογίας των δύο αξιολογητών μεγαλύτερη του 25%, υπήρξε και τρίτη αξιολόγηση.

 

Στην πλειοψηφία τους οι προτάσεις που κατατέθηκαν ήταν πολύ δημιουργικές και πρωτότυπες για τη χρήση και  την αξιοποίηση ανοιχτών τεχνολογιών. Από το πλήθος και την ποιότητα των προτάσεων εκτιμάται ότι θα δημιουργηθεί πολύ αξιόλογο ανοιχτό περιεχόμενο που θα μπορεί να επαναχρησιμοποιηθεί στην εκπαιδευτική διαδικασία.

 

Λόγω του μεγάλου αριθμού των αξιόλογων προτάσεων και της μικρής διαφοράς της βαθμολογίας μεταξύ των προτάσεων, η οργανωτική επιτροπή αποφάσισε να συνεχίσουν στη 2η φάση του Διαγωνισμού όλες οι πλήρεις προτάσεις που ικανοποιούν τα κριτήρια συμμετοχής στον Διαγωνισμό Ανοιχτών Τεχνολογιών.

Ρομποτική

image

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗΣ

   Το σχολείο μας συμμετείχε στην προκριματική φάση του Πανελλήνιου Διαγωνισμού Ρομποτικής της  WRO HELLAS με την ομάδα «Διαστημικοί Εξερευνητές», η οποία αποτελείται από τους μαθητές της  Δ΄ τάξης  Ηλία Μαλλάνεϋ, Ρίτα Μαλλάνεϋ, Κωνσταντίνο Ξαγοράρη, Λουκά Παππή, Φλώρα Σαλάχα και Δημοσθένη Φρέρη και υπεύθυνη εκπαιδευτικό την καθηγήτρια Πληροφορικής κ. Ελεάννα Αποστόλου.

   Το θέμα του Διαγωνισμού είναι «Εποικισμός στον Άρη» και η ομάδα μας παρουσίασε  την εργασία της με θέμα «Εντοπισμός  περιοχών της επιφάνειας του Άρη  με  μειωμένη ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία». 

   Το σενάριο έχει ως εξής: Βρισκόμαστε στο έτος 2070 μ.Χ. Ο άνθρωπος προσπαθεί να εξερευνήσει το βόρειο ημισφαίριο του πλανήτη Άρη.  Οι συνθήκες εξερεύνησης είναι πολύ δύσκολες λόγω της μεγάλης ηλεκτρομαγνητικής ακτινοβολίας του εδάφους. Η ρομποτική κατασκευή μας (μη επανδρωμένο τροχοφόρο όχημα) μπορεί να μετακινείται  στο βραχώδες έδαφος του Άρη με ευκολία και  σκοπό έχει να εντοπίσει περιοχές με μειωμένα ποσοστά ηλεκτρομαγνητικής ακτινοβολίας  που θα μπορούσε να εκμεταλλευτεί ο άνθρωπος  προς όφελός του και να ενημερώνει τους ερευνητές γι’ αυτά.

   Η μακέτα πάνω στην οποία κινείται η ρομποτική μας κατασκευή και προσομοιάζει στο έδαφος του Άρη κατασκευάστηκε από την κ. Αγνή Ρούσσου, καθηγήτρια Καλλιτεχνικών του σχολείου μας.

image
image
image

Ρομποτική

Κάθε χρόνο οι μαθητές της Γ΄ και της Δ΄ τάξης στα πλαίσια της Ευέλικτης Ζώνης έρχονται σε επαφή με την εκπαιδευτική ρομποτική.
Σκοπός του μαθήματος είναι η εκμάθηση βασικών δεξιοτήτων προγραμματισμού, το χτίσιμο συνεργασίας και παρουσίασης δεξιοτήτων των μαθητών, η ανάπτυξη κριτικής σκέψης και η επίλυση προβλημάτων, η διερεύνηση, ο σχεδιασμός και η εύρεση λύσεων.
Το εκπαιδευτικό πακέτο που χρησιμοποιούμε ονομάζεται LEGO® EducationWeDo 2.0 CoreSet .Αυτό το σετ αποτελεί την πιο πρόσφατη εκπαιδευτική πρόταση της LEGO Education, η οποία βασίζεται στα πιο σύγχρονα επιστημονικά πρότυπα και δημιουργήθηκε με σκοπό να ενισχύσει τη δημιουργικότητα τη φαντασία και την περιέργεια των μαθητών.
Στόχος μας είναι οι μαθητές μας να μπορέσουν να λάβουν μέρος στον Πανελλήνιο διαγωνισμό ρομποτικής που διεξάγεται κάθε χρόνο, προς το τέλος της σχολικής χρονιάς, στην Αθήνα.

logo bottom