headerimg

Ευέλικτη Ζώνη

image

«Κρύβοντας» τα γράμματα … σε ζωγραφιές!

Παράλληλα με την εκμάθηση του αγγλικού αλφαβήτου, τα παιδιά της Α’ τάξης, επιστρατεύοντας τη φαντασία τους, μετέτρεψαν τα γράμματα σε ζωγραφιές.

Αφού μεταμόρφωσαν και τα είκοσι έξι γράμματα, δημιούργησαν το δικό τους χρωματιστό βιβλίο με τίτλο: «The English alphabet through my art!»

Ο ενθουσιασμός για τη δημιουργία και η χαρά κατά την εκτέλεση κορυφώθηκαν με την ικανοποίηση που προέκυψε από το πολύ όμορφο αποτέλεσμα!

image
image
image

Ευέλικτη Ζώνη

image

Μαθαίνοντας τα δικαιώματά μας…

Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ’ και Δ’ τάξης μέσα από ποικίλες δραστηριότητες προσέγγισαν τα δικαιώματά τους.

Αρχικά, μέσω ενός παιχνιδιού προσομοίωσης, με σημείο αναφοράς τις ανάγκες των ζώων, οδηγήθηκαν στη δημιουργία της δικής τους λίστας δικαιωμάτων. Με αφορμή αυτό διάβασαν και συζήτησαν τη Διεθνή Σύμβαση των Δικαιωμάτων του Παιδιού. Στη συνέχεια, για να καλλιεργηθεί η ενσυναίσθηση των παιδιών έπαιξαν ομαδικά παιχνίδια στα οποία κλήθηκαν να αναλάβουν ρόλους και να πάρουν αποφάσεις σύμφωνα με αυτούς.

Κλείνοντας, δημιούργησαν όλα μαζί μια αφίσα, όπου αποτύπωσαν όσα έμαθαν με κεντρικό σύνθημα:

«Από το παζλ των δικαιωμάτων να μη λείπει κανένα κομμάτι»

image
image
image

Ευέλικτη Ζώνη

image

Επιτραπέζιο Μυθολογιας

Ο μεγάλος ενθουσιασμός της Γ' δημοτικού για τη μυθολογία έγινε αφορμή να δημιουρηθεί μέσα στους τελευταίους μήνες ένα επιτραπέζιο παιχνίδι φτιαγμένο εξ'ολοκλήρου από τα παιδιά!

Η "Μυθούπολη", όπως ονομάστηκε, μοιάζει με το γνωστό επιτραπέζιο "Μονόπολη", με τη διαφορά ότι δεν περιλαμβάνει χαρτονομίσματα και συναλλαγές αλλά καρτες ερωτήσεων-απαντήσεων και εντολών που την καθιστούν ένα παιχνιδι γνώσεων.

image

Ευέλικτη Ζώνη

image

Στο άπειρο κι ακόμα παραπέρα

Η Α' και η Β' τάξη ολοκλήρωσαν την περασμένη εβδομάδα το πρότζεκτ διάρκειας 5 μηνών, με το οποίο ασχολήθηκαν στην ευέλικτη ζώνη και είχε ως θέμα το διάστημα!

Με αφετηρία την περιέργεια για τον άγνωστο αυτόν κόσμο τα παιδιά ερεύνησαν με αμείωτο ενδιαφέρον τα ουρανια σώματα του ηλιακού μας συστήματος, τη δημιουργία του σύμπαντος, την ιστορία των αστερισμών, τη ζωή των αστροναυτών αλλά και τη λειτουργία πυραύλων και δορυφόρων! Όλα αυτά, σε συνδυασμό με το μάθημα των καλλιτεχνικών, οδήγησαν στη δημιουργία εντυπωσιακών κατασκευών εμπλουτισμένων με δικές τους δημιουργικές "πινελιές"!

Ο ενθουσιασμός τους επιβεβαιώνει ότι η εμπειρία αυτή δεν πρόκειται να ξεχαστεί σύντομα!

image
image
image

Ευέλικτη Ζώνη

image

Συμμαθητές εξ αποστάσεως

Ο μικρός Χρήστος είναι ο μοναδικός μαθητής στο μικρό, ακριτικό νησί Αρκιοί Δωδεκανήσων.

Οι μαθητές της Δ΄ τάξης αποφάσισαν να του προσφέρουν το μεγαλύτερο δώρο.

Να γίνουν φίλοι και συμμαθητές του έστω και από μακριά.

Σήμερα έγινε η γνωριμία μέσω skype που πρόσφερε χαρά και συγκίνηση σε όλα τα παιδιά.

Ευέλικτη Ζώνη

image

«Αστέρια της ευχής … Αστέρια της αγάπης»

Κάνε – Μια – Ευχή Ελλάδος

 

Αυτά τα Χριστούγεννα «μοιραστήκαμε τη δύναμη μιας ευχής» για να χαρίσουμε χαμόγελα στους συνανθρώπους μας και ιδίως στα παιδιά.

Το Make – A – Wish (Κάνε – Μια – Ευχή Ελλάδος) είναι μια μη κερδοσκοπική εταιρεία που κάνει πραγματικότητα τις επιθυμίες παιδιών με σοβαρές και απειλητικές για τη ζωή τους ασθένειες.

Μιλήσαμε για τη σημασία της προσφοράς προς τον συνάνθρωπό μας, για την αγάπη που είναι μια ανθρώπινη αρετή και τη δύναμη που κρύβουμε στην ψυχή μας. Αυτή είναι που κάνει τα παιδιά να πιστεύουν στη ζωή και να παλεύουν καθημερινά για να την ξανακερδίσουν!

Οι μαθητές και οι μαθήτριες του σχολείου μας, λοιπόν, ασπάστηκαν το εσωτερικό μότο του οργανισμού «Καθετί είναι αδύνατον μέχρι να πραγματοποιηθεί» (Νέλσον Μαντέλα) και συνέβαλαν με ένα συμβολικό ποσό για να φέρουν τα παιδιά πιο κοντά στην πραγματοποίηση των ευχών τους.

«Εκπληρώνω μια ευχή, μεταμορφώνω μια ζωή!»

image
image
image

Ευέλικτη Ζώνη

image

Οι 4 εποχές 

Στο πλαίσιο της Ευέλικτης ζώνης και των Καλλιτεχνικών, τα παιδιά της Α’ και της Β’ ασχολήθηκαν πολυεπίπεδα με το θέμα των 4 εποχών μέσα από κατασκευές, ζωγραφιές, τραγούδια, μύθους και ποιήματα.

Όλα αυτά τα βοήθησαν να εξερευνήσουν τους μήνες, τον καιρό, τα ρούχα, τις δραστηριότητες και όλες τις αλλαγές που συνοδεύουν την κάθε εποχή.

Στο κλείσιμο της θεματικής ενότητας, τα παιδιά της Β’ τάξης δραματοποίησαν τον μύθο της Δήμητρας και της Περσεφόνης.

image
image
image

Ευέλικτη Ζώνη

image

Παράσταση από τη Β’ τάξη!

Στο πλαίσιο των μαθημάτων των Καλλιτεχνικών και της Ευέλικτης Ζώνης τα παιδιά της Β΄ Τάξης δημιούργησαν –αξιοποιώντας τη «μορφή» των γραμμάτων του ονόματός τους -  δικές τους μοναδικές φιγούρες για κουκλοθέατρο.

Χωρισμένα σε μικρές ομάδες με μεγάλο ενθουσιασμό και ζήλο έγραψαν τα δικά τους σενάρια! Μοίρασαν αρμοδιότητες, δημιούργησαν σκηνικά, επέλεξαν μουσική υπόκρουση και -όταν ήρθε η ώρα-  ερμήνευσαν… στο κουκλοθέατρο!

Μετά το τέλος της παράστασης της, κάθε ομάδα δεχόταν ερωτήσεις από τις υπόλοιπες ομάδες!

image
image
image

Ευέλικτη Ζώνη

image

Ξετυλίγοντας … τον εαυτό μας!

Σε έναν κύκλο είμαστε ίσοι, αφού όλοι βλέπουμε και ακούμε όλους!

Έτσι, λοιπόν, τα παιδιά της Α΄τάξης γνωρίστηκαν καλύτερα μεταξύ τους φτιάχνοντας τον μαγικό ιστό της τάξης τους κρατώντας … ένα χρωματιστό κουβάρι !

Ευέλικτη Ζώνη

Υπηρεσία Συμβουλευτικής και ψυχολογικής υποστηριξης

Η ψυχολόγος του σχολείου λειτουργεί συμπληρωματικά στο παιδαγωγικό έργο και προάγει την ψυχική και κοινωνική ευεξία του σχολείου. Φροντίζει για την ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας των μαθητών και υποστηρίζει και ενδυναμώνει όλα τα εμπλεκόμενα μέρη της εκπαιδευτικής κοινότητας, μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς.
Παρέχει συμβουλευτικές υπηρεσίες σε μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς για δυσκολίες που προκύπτουν στο περιβάλλον του σχολείου και συνδέονται είτε με τη μάθηση, είτε με προβλήματα συμπεριφοράς ή συναισθηματικές δυσκολίες.
Ο ρόλος της δεν είναι διαγνωστικός και θεραπευτικός, αλλά προληπτικός. Βοηθά, σε συνεργασία με τον εκπαιδευτικό, να γίνει έγκαιρα η αναγνώριση τυχόν δυσκολιών των μαθητών, ώστε να βρεθούν λειτουργικές λύσεις, είτε -αν χρειάζεται- να γίνει παραπομπή σε άλλους ειδικούς εκτός σχολείου.
Στην Υπηρεσία Συμβουλευτικής μπορεί να απευθυνθεί ατομικά ένας μαθητής -με παραπομπή του εκπαιδευτικού, της διευθύντριας, ή με δική του επιθυμία-, ένας γονιός κλείνοντας ραντεβού μέσω της Γραμματείας ή ένας εκπαιδευτικός που αναζητά συμβουλές για καλύτερη κατανόηση και αντιμετώπιση των μαθησιακών και συναισθηματικών αναγκών των μαθητών του. Όταν κρίνεται χρήσιμο οργανώνονται κοινές συναντήσεις γονιών, εκπαιδευτικών και ψυχολόγου για τον αποτελεσματικότερο χειρισμό των προβλημάτων.
Η Υπηρεσία Συμβουλευτικής λειτουργεί κάθε Παρασκευή 8.30-1.30 σε γραφείο στο ισόγειο.
Επίσης η Ψυχολόγος του σχολείου οργανώνει εκπαιδευτικά προγράμματα συναισθηματικής και κοινωνικής αγωγής προσαρμοσμένα στις ηλικίες των μαθητών (όπως το «Βήματα για τη ζωή» στο νηπιαγωγείο και το «Η ώρα του κύκλου» στη β’ τάξη) και προγράμματα προληψης της ψυχικής υγείας (όπως η «Εφηβεία» για την στ’ Δημοτικού).
Πραγματοποιεί επιμορφωτικά βιωματικά σεμινάρια για τους εκπαιδευτικούς και ομάδες υποστήριξης ανά βαθμίδα (προσχολική εκπαίδευση & δημοτικό).
Οργανώνει ομιλίες, με θέματα γενικού ενδιαφέροντος, και απογευματινές συναντήσεις με γονείς όπου συζητιούνται θέματα που αφορούν στην ανάπτυξη των παιδιών και την προσαρμογή τους στη σχολική ζωή (όπως ο «Απογευματινός καφές με την ψυχολόγο»).

 

 

Η Ώρα του Κύκλου

Το πρόγραμμα «Η Ώρα του κύκλου» είναι ένα πρόγραμμα συναισθηματικής και κοινωνικής αγωγής που απευθύνεται σε παιδιά ηλικίας 6-8 ετών. Στόχος του προγράμματος είναι τα παιδιά να διαπραγματευτούν θέματα που τους απασχολούν και αφορούν τον εαυτό τους και τις σχέσεις τους με τους άλλους με ένα τρόπο που να ενισχύει την προσωπικότητά τους και να βοηθάει την ένταξή τους στη σχολική κοινότητα.
Ο τρόπος δουλειάς είναι μαθητοκεντρικός και βιωματικός, δηλαδή βασίζεται στις ανάγκες του μαθητή και στην ενεργό συμμετοχή του. Καλλιεργεί την δημιουργικότητα, την έκφραση των συναισθημάτων, την εξερεύνηση και την ικανότητα επίλυσης προβλημάτων.
Τα παιδιά εκφράζουν τις προσωπικές τους απόψεις και σκέψεις, μαθαίνουν να ακούν τους άλλους και συνδέονται ουσιαστικότερα μεταξύ τους αλλά και με το σχολείο.
Το πρόγραμμα θα υλοποιηθεί για όλο το α’ εξάμηνο, για ένα δίωρο την εβδομάδα από την εκπαιδευτικό Λύδια Ρηγούτσου και την ψυχολόγο του σχολείου Λιάνα Τσαρουχά.

 

Ευέλικτη Ζώνη

image

Η «Ώρα του κύκλου» ολοκληρώθηκε

 

Το πρόγραμμα «η ώρα του κύκλου», που υλοποιήθηκε φέτος στη Β’ τάξη, ολοκληρώθηκε ύστερα από 14 δίωρες συναντήσεις.

Το ταξίδι ήταν πρωτόγνωρο για τα παιδιά και –όπως όλα τα καινούργια πράγματα- είχε στιγμές ενθουσιασμού, περιέργειας, ανακάλυψης, δυσκολίας, αναστάτωσης και αδιάκοπης προσπάθειας.

Τα θέματα που διαπραγματευτήκαμε σε αυτές τις συναντήσεις ήταν διαφορετικά απ’ αυτά που συνήθως συζητάμε στο σχολείο. Συζητήσαμε για τον εαυτό μας και τις σχέσεις μας με τους άλλους, πώς κάνουμε φιλίες, γιατί τσακωνόμαστε και τι καλύτερο μπορούμε να κάνουμε για να λύνουμε τις διαφορές μας. Μιλήσαμε για τις οικογένειες και πόσο διαφορετικές είναι σήμερα από τα παλιότερα χρόνια. Συζητήσαμε τις αλλαγές που φέρνει η ζωή, άλλοτε εύκολες άλλοτε δύσκολες. Το κάθε παιδί κράτησε από τις κουβέντες μας ό,τι χρειαζόταν και είχε ανάγκη, διαφορετικό για τον καθένα.

Ο τρόπος που δουλέψαμε ήταν το πιο δύσκολο και προκλητικό κομμάτι του προγράμματος. Η δουλειά μας απαιτούσε τη συμμετοχή του καθενός με την εμπειρία, τις σκέψεις και τα συναισθήματά του. Θέλαμε να μπορέσει κάθε παιδί να εκφραστεί, αλλά να δώσει χώρο και στον άλλο να εκφραστεί κι εκείνος, δηλαδή να εξασκηθεί στο να περιμένει, να ακούει, να σέβεται τον άλλο. Δύσκολα πράγματα!

Η ομάδα των παιδιών διένυσε πολύ δρόμο προς αυτήν την κατεύθυνση. Κατάφεραν να εκφραστούν παιδιά που ήταν πολύ κλειστά ή ντροπαλά, κατάφεραν να δουλεύουν σε μικρές ομάδες με όλους τους συμμαθητές τους και να διαφωνούν χωρίς να τα παρατάνε. Κάναμε βήματα προς την κατεύθυνση της υπευθυνότητας και της συνεργασίας.

Αυτές οι δεξιότητες ζωής δεν κατακτιούνται σε μια στιγμή, χρειάζεται συστηματική προσπάθεια μέσα στον χρόνο και στενή συνεργασία σχολείου- οικογένειας.

image
image
image

Ευέλικτη Ζώνη

image

Ολοκληρώθηκε σήμερα η 4ωρη παρέμβαση στην ΣΤ΄ τάξη με θέμα «Μπροστά σε αλλαγές: Eφηβεία & ΓΥΜΝΑΣΙΟ». Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία, με τη βοήθεια της ψυχολόγου κ. Λιάνας Τσαρουχά, να εκφράσουν τους προβληματισμούς τους, τις αγωνίες τους και να συζητήσουν για το πώς μπορούν να βοηθήσουν τον εαυτό τους στις αλλαγές που φέρνει το μεγάλωμά τους.

Ευέλικτη Ζώνη

image

Τώρα μπορούν… και μόνα τους!

Στα πλαίσια των δραστηριοτήτων λεπτής κινητικότητας που πραγματοποιούνται  στο μάθημα της Ευέλικτης Ζώνης, τα παιδιά της Β’ Δημοτικού έμαθαν να δένουν τα κορδόνια τους.

Η διαδικασία αυτή  δυσκολεύει πολύ  τα παιδιά μικρής ηλικίας. Πολλές έρευνες, ωστόσο, επιβεβαιώνουν τη σημασία της δεξιότητας αυτής για τον εγκέφαλο, καθώς αποτελεί ένα από τα πιο σπουδαία και περίτεχνα πράγματα που μαθαίνει κανείς στην ηλικία αυτή. Οι μαθητές της Β’ τάξης, σίγουρα, κατάλαβαν πως για να κατορθώσουν κάτι δύσκολο, χρειάζεται προσπάθεια και επιμονή και -πολλές φορές- η βοήθεια ενός φίλου. Η απερίγραπτη χαρά και περηφάνια ήταν ζωγραφισμένη στα πρόσωπά τους  για όλη την υπόλοιπη εβδομάδα.

image
image
image

Ευέλικτη Ζώνη

image

Ξετυλίγοντας … τον εαυτό μας!

Σε έναν κύκλο είμαστε ίσοι, αφού όλοι βλέπουμε και ακούμε όλους. Έτσι, λοιπόν, τα παιδιά της Α΄τάξης γνωρίστηκαν καλύτερα μεταξύ τους φτιάχνοντας τον μαγικό ιστό της τάξης τους κρατώντας … ένα χρωματιστό κουβάρι.

image
image
image
logo bottom