Mάθημα Μουσικής στην "Τάξη Μ. Α. Σ. έξω"
Οι μαθητές της Δ' τάξης απολαμβάνουν το μάθημα της Μουσικής στην "Τάξη Μ. Α. Σ. έξω", ώστε να μπορέσουν να γνωρίσουν τη μελόντικα - πιανίκα. Με την καθοδήγηση της κ. Έλμας έμαθαν πώς να τη χειρίζονται.
Αφιέρωμα στον Λαυρέντη Μαχαιρίτσα
Τα παιδιά μας εκφράζονται μέσω των Τεχνών. Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Στ’ δημοτικού και της Α’ γυμνασίου συνεργάστηκαν στο πλαίσιο του μαθήματος της Αισθητικής Αγωγής (μουσικής και εικαστικών) , αντλώντας έμπνευση από τους στίχους ενός τραγουδιού του Λαυρέντη Μαχαιρίτσα. Τα παιδιά δημιούργησαν το δικό τους τετράστιχο και στη συνέχεια το αποτύπωσαν σε χαρτί με την τέχνη του ¨WordArt¨.
Επιπλέον, συγκέντρωσαν πληροφορίες για τον καλλιτέχνη τις οποίες ανήρτησαν την τάξη τους.
ΜΑΘΗΜΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΩΝ ΣΤΗΝ "ΤΑΞΗ Μ.Α.Σ. ΕΞΩ"
Οι μαθητές του Δημοτικού στο μάθημα των Καλλιτεχνικών, στην "Τάξη Μ.Α.Σ. έξω", δημιουργούν με υλικά της φύσης (land art).
Παγκόσμια Ημέρα του Πατέρα
Στο πλαίσιο του μαθήματος της Μουσικής, γιορτάστηκε σήμερα στο σχολείο μας η "Γιορτή του Πατέρα", που έχει καθιερωθεί να εορτάζεται κάθε τρίτη Κυριακή του Ιουνίου, κατά την οποία τιμώνται ο πατέρας, ο παππούς ή ο προπάππους κάθε οικογένειας.
Τα παιδιά της Β' Δημοτικού δημιούργησαν το δικό τους μουσικό δώρο αποτελούμενο από χάρτινη γραβάτα - σελιδοδείκτη με νότες για τον αγαπημένο τους εορταζόμενο.
Ευρωπαϊκή Ημέρα Μουσικής
Στο πλαίσιο του μαθήματος της μουσικής, γιορτάστηκε σήμερα στο Σχολείο μας η «Ευρωπαϊκή Ημέρα Μουσικής», η οποία αποτελεί ένα μεγάλο ευρωπαϊκό πολιτιστικό γεγονός που διεξάγεται κάθε 21 Ιουνίου σε περισσότερες από 22 χώρες, από την Ιρλανδία μέχρι το Καζακστάν και από τις Βαλτικές χώρες μέχρι την Κύπρο.
Τα παιδιά του Νηπιαγωγείου «Η ΦΩΛΙΑ» και της Α' Δημοτικού «O ΑΓΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ» παρακολούθησαν μαθητές μεγαλύτερης τάξης να ερμηνεύουν παιδικά κομμάτια με μουσικά όργανα.
Επίσης, η Α' τάξη δημιούργησε το δικό της «πιάνο» στο οποίο κάθε μαθητής σημείωσε τη νότα «Ντο».
Παράλληλα, οι μαθητές των Γ', Δ' Ε' και ΣΤ' τάξεων συμμετείχαν στην κατασκευή καλλιτεχνικού μουσικού πίνακα κολάζ αφιερωμένου στον εορτασμό της ημέρας.
Τέλος, κατά τη διάρκεια των σχολικών διαλειμμάτων πραγματοποιήθηκε μουσική ιστορική διαδρομή με ακούσματα κλασικών και σύγχρονων μουσικών έργων.
ΝΟΤΑ ΝΤΟ
Την Παρασκευή 12/6/2020 στο πλαίσιο του μαθήματος της μουσικής, τα παιδιά της Α' τάξης του δημοτικού σχεδίασαν στο πεντάγραμμο την πρώτη νότα ΝΤΟ.
Το ντουέτο των γάτων
Στο πλαίσιο του μαθήματος της Μουσικής, οι μαθητές της Γ' Δημοτικού, εμπνευσμένοι από "Το ντουέτο των γάτων" του σπουδαίου συνθέτη Τζοακίνο Ροσσίνι, ζωγράφισαν τα αξιαγάπητα τετράποδα.
Ασκήσεις σχεδίου και χρώματος
Η ΣΤ´ μαθαίνει να σχεδιάζει και να δουλεύει με χρώμα. Τα παιδιά μαθαίνουν να βλέπουν και να καταλαβαίνουν όγκο, σχήματα και χρώμα ενώ παράλληλα αναπτύσσουν τον δικό τους προσωπικό χαρακτήρα ζωγραφικής.
ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟ ΠΕΝΤΑΓΡΑΜΜΟ
Στο πλαίσιο του μαθήματος της μουσικής, η Α’ τάξη ξεκίνησε τη γνωριμία της με το πεντάγραμμο, το τετράδιο της μουσικής.
Πρώτη μας ανακάλυψη ήταν οι 5 γραμμές του και τα 4 διαστήματά του. Στη συνέχεια, σχεδιάσαμε το κλειδί του σολ στο πεντάγραμμο.
Μουσική συνεργασία βαθμίδων
Με αφορμή το project για το zero waste, ξεκίνησε μια συνεργασία μεταξύ Β' Γυμνασίου και Α' Δημοτικού με σκοπό την κατασκευή οργάνων από ανακυκλώσιμα υλικά. Η πρώτη επαφή των δύο τάξεων κύλησε με παιχνίδια γνωριμίας που είχαν ως στόχο το δέσιμο της ομάδας.
ΓΝΩΡΙΣΑΜΕ ΤΟΝ ΛΟΥΝΤΒΙΧ ΒΑΝ ΜΠΕΤΟΒΕΝ
Οι μαθητές της Β’ τάξης του Δημοτικού, στο μάθημα της μουσικής, ασχολήθηκαν με τον μεγάλο συνθέτη Beethoven. Αρχικά, άκουσαν γνωστά έργα του και έπειτα έγινε συζήτηση για κάποια σημαντικά γεγονότα της ζωής του.
Οι απόκριες μέσα από τη μουσική
Τα παιδιά της Α’ Δημοτικού κατασκεύασαν ένα πρωτότυπο κλειδί του ΣΟΛ γεμίζοντάς το με κομφετί λόγω των ημερών.
Η μουσική στην Α’ Δημοτικού
Τα παιδιά της Α’ Δημοτικού σχεδιάζουν το κλειδί του Φα και αναγνωρίζουν τα κρουστά μουσικά όργανα και από τον ήχο τους και μέσα από εικόνες.
«Το ευρετήριο της μουσικής»
Η Β’ τάξη ξεκίνησε να δημιουργεί τα δικά της βιβλία μουσικής, που θα της χρησιμεύσουν ως βοηθητικά ευρετήρια για τις νότες.
Νότες ζωηρές, που δεν περιορίζονται μόνο στα διαστήματα και τις γραμμές!
Κούκλες θεάτρου στα καλλιτεχνικά
Μετά από πολύ κόπο, τα παιδιά της Β’ Δημοτικού τελείωσαν τις κούκλες τους! Η δημιουργία τους ήταν μια διαδικασία πολλαπλών μαθημάτων όπου έμαθαν τεχνικές χαρτοπολτού, γλυπτικής με πηλό, ενδυμασίας με απλά υλικά κτλ. Η κάθε κούκλα είναι μοναδική και καταπληκτική!
Μια φορά και έναν καιρό ήταν ένα ποτηράκι…
Η Α’ Δημοτικού συνεχίζει να εμπνέεται και να δημιουργεί στο πλαίσιο του προγράμματός μας Zero Waste School – Zero Waste Art!
Απόκριες από νωρίς!
Η Α’ και η Β’ Δημοτικού έχουν αρχίσει ήδη να δημιουργούν για τις απόκριες!
Zero Waste Art στην Α’ Δημοτικού
Στο πλαίσιο του Zero Waste School, οι μαθητές και μαθήτριές της Α’ Δημοτικού δημιουργούν από χρησιμοποιημένους τενεκέδες, τους δικούς τους καπετάνιους οικολογίας!
Ζωγραφίζοντας σε μεγάλη την κλίμακα
Στο μάθημα των Kαλλιτεχνικών, οι μαθητές και οι μαθήτριες της ΣΤ’ Δημοτικού μαθαίνουν πώς να μετατρέπουν τα σχέδιά τους σε μεγάλη κλίμακα και να δημιουργούν χωρίς τους περιορισμούς ενός απλού χαρτιού.
Η Δ’ Δημοτικού Ανακαλύπτει τη Βυζαντινή Αγιογραφία
Αντλώντας έμπνευση από τη Βυζαντινή Αγιογραφία, οι μαθητές και μαθήτριες της Δ’ Δημοτικού, στο μάθημα των καλλιτεχνικών, δημιουργούν τις δικές τους εικόνες της Παναγίας.
Εικαστικά και Οικολογία στην Ε’ Δημοτικού
Στο σημερινό μας μάθημα, προσπαθήσαμε να εκμεταλλευτούμε υλικά που θα κατέληγαν στα σκουπίδια, όπως ποτήρια από φελιζόλ και πλαστικά καλαμάκια. Αντλώντας έμπνευση από μεγάλους και μικρούς καλλιτέχνες που δημιουργούν μοναδικά έργα τέχνης χρησιμοποιώντας ανακυκλώσιμα υλικά, δημιουργήσαμε κι εμείς τα δικά μας!
Κατασκευάζουμε και σχεδιάζουμε - Δ’ Δημοτικού
Οι μαθητές και μαθήτριες της Δ’ Δημοτικού, στο μάθημα των καλλιτεχνικών, παίζουν και δημιουργούν τους δικούς τους φανταστικούς πύργους. Στη συνέχεια, πειραματίζονται με το ελεύθερο σχέδιο. Κύριοι στόχοι της άσκησης είναι η ομαδική εργασία και η απεικόνιση τρισδιάστατων αντικειμένων. Μαθαίνουμε να ξεχωρίζουμε τι πραγματικά βλέπουμε από το τι νομίζουμε ότι βλέπουμε.
Ανακαλύπτουμε την ιστορία του χαρτιού και δημιουργούμε!
Η Β’ Δημοτικού ανακαλύπτει την ιστορία του χαρτιού μέσω του βιβλίου «Χάρτινο το Καραβάκι» και δημιουργεί τον δικό της χαρτοπολτό! Στόχος είναι η δημιουργία κούκλας από χαρτοπολτό! Περισσότερα σύντομα!
Πρόβα Ορχήστρας στα Καλλιτεχνικά της Δ´Δημοτικού
Αντλώντας έμπνευση από τα δυο έργα του Πικάσο «Οι Τρεις Μουσικοί», οι μαθητές της Δ’ Δημοτικού δημιούργησαν το δικό τους ομαδικό κολάζ, όπου ο καθένας τους είναι ένας μουσικός μιας μεγάλης πολύχρωμης ορχήστρας!
Χριστούγεννα και γκλίτερ
Τα Χριστούγεννα (και το γκλίτερ) έχουν μπει για τα καλά στο μάθημα των καλλιτεχνικών! Η Α’ και η Β’ Δημοτικού δημιουργούν στολίδια από κουκουνάρια για το δέντρο τους!
Εισαγωγή στο αρχιτεκτονικό σχέδιο Γ’ Δημοτικού
Στο πλαίσιο του μαθήματος των Εικαστικών, οι μαθητές και μαθήτριες της Γ’ Δημοτικού έχουν αρχίσει να εξερευνούν το αρχιτεκτονικό σχέδιο, να καταλαβαίνουν κατόψεις και να σχεδιάζουν τα δικά τους μοναδικά σπίτια!
Μια γεύση Χριστουγέννων
Οι μαθητές και μαθήτριες της Δ’ Δημοτικού έχουν αναλάβει τον πολύ σημαντικό ρόλο της δημιουργίας των χρυσών κοσμημάτων για τη θεατρική παράσταση «Ο Αλαντίν και το μαγικό λυχνάρι», που ανεβάζει η θεατρική ομάδα του σχολείου μας στο Θέατρο Απόλλων!
Η Α’ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΑΝΑΚΑΛΥΠΤΕΙ ΤΟΥΣ ΑΡΧΑΙΟΥΣ ΑΙΓΥΠΤΙΟΥΣ
Οι μαθητές της Α’ Δημοτικού, στο μάθημα των Καλλιτεχνικών, ανακαλύπτουν τους αρχαίους Αιγυπτίους και αντλώντας έμπνευση από τα κοσμήματά τους δημιουργούν τα δικά τους μοναδικά κομμάτια!
Φως, χρώμα, σύνθεση
Οι μαθητές της Γ' Δημοτικού, στο μάθημα των Καλλιτεχνικών, εμπνέονται από την τέχνη του projection art και shadow art! Δημιουργούν τις δικές τους απίστευτες συνθέσεις και μετά τις απεικονίζουν στο χαρτί.
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ ΚΑΙ HALLOWEEN
Οι μαθητές και μαθήτριες του Δημοτικού και του Γυμνασίου, στο μάθημα των καλλιτεχνικών, συμμετέχουν σε δυο εικαστικές δράσεις στο πλαίσιο της γιορτής του Halloween! Στην πρώτη δράση, “we are all different”, τα παιδιά πειραματίζονται με κολάζ δημιουργώντας το καθένα τη δική του μοναδική κολοκύθα. Στη δεύτερη δράση, τα παιδιά δημιουργούν το “the journeys of a bat”, όπου οι νυχτερίδες τους ταξιδεύουν στο προαύλιο του σχολείου μας. Happy Halloween!
ΕΞΕΡΕΥΝΩΝΤΑΣ ΤΑ ΚΟΛΑΖ ΤΟΥ MATISSE
Η Β’ Δημοτικού εξερευνά το κολάζ του Henri Matisse μέσω των τεχνικών που χρησιμοποιούσε ο ίδιος. Στο τέλος της ζωής του, ο μεγάλος εικαστικός Henri Matisse αφοσιώθηκε στην τέχνη του κολάζ.
Έβαφε τις κόλλες των χαρτιών του, στη συνέχεια τις έκοβε με μια τεχνική που ονόμασε ‘ζωγραφίζοντας με το ψαλίδι’ και δημιουργούσε συνθέσεις κολάζ.
ΑΝΑΚΑΛΥΠΤΟΝΤΑΣ ΤΗ ΓΡΑΜΜΗ
Η Α’ Δημοτικού, στο μάθημα των Καλλιτεχνικών, μέσα από πολλαπλές ασκήσεις ανακαλύπτει τη γραμμή και τις δυνατότητες της.
ΤΑ ΓΛΥΠΤΑ ΤΟΥ ΑΕΡΑ
Η Β’ Δημοτικού, στο μάθημα των καλλιτεχνικών, ανακαλύπτει τη δουλειά της Toshiko Takaezu μέσα από τoν πηλό! Δημιουργούν γλυπτά με «αέρα» μέσα τους, στα οποία τοποθετούν αντικείμενα. Τα γλυπτά βγάζουν και ήχους!
«Τα γράμματα έχουν τη δική τους ιστορία»
Οι μαθητές της ΣΤ’ τάξη εξερευνούν τον κόσμο των γραφιστικών τεχνών στο sketchbook τους, δημιουργώντας τη δική τους γραμματοσειρά!
ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΕ ΠΗΛΟ
H Δ´ Δημοτικού στο μάθημα των καλλιτεχνικών, ανακαλύπτει και δημιουργεί με πηλό αντλώντας έμπνευση από τη δουλειά του Ελβετού γλύπτη Αλμπέρτο Τζιακομέτι.
ΟΜΑΔΙΚΟ ΕΡΓΟ - ΗΜΕΡΑ ΓΝΩΡΙΜΙΑΣ
Πρώτη εβδομάδα στο σχολείο και τα καλλιτεχνικά μαθήματα έχουν αρχίσει με την ερώτηση, «υπάρχει σωστό και λάθος;» Μέσα από ασκήσεις γνωριμίας οι μικροί μας μαθητές δημιουργούν προσωπογραφίες, ζωγραφίζοντας τους συμμαθητές τους με την τεχνική του «τυφλού σχεδίου» (blind drawing). Μια πολύ δύσκολη τεχνική που ξαναπροσδιορίζει τις έννοιες του σωστού και του λάθους στη ζωγραφική. Συγχαρητήρια στους μικρούς μας καλλιτέχνες που χωρίς δυσκολία κατάλαβαν και εκτέλεσαν την τεχνική, όπως και συγχαρητήρια για την ομαδικότητα τους!
Τάξη: Α’ & Β’ Δημοτικού
Τεχνική: Τυφλό Σχέδιο - Blind Drawing
Υλικά: Λαδοπαστέλ σε χαρτί
Ημερομηνία: Σεπτ. 2019
Σήμερα, Τρίτη 11/6/2019, οι μαθητές της Γ΄Δημοτικού ερμήνευσαν το τραγούδι «Η Νερατζούλα» με τη συνοδεία φλογέρας.
Στη συνέχεια, οι μαθητές της Δ΄Δημοτικού ερμήνευσαν το τραγούδι «Η Μουσική» με τη συνοδεία μελόντικας – πιανίκας.
Η καλλιτέχνιδα του μήνα.
Ο μήνας Νοέμβριος αφιερώθηκε στη Μεξικανή καλλιτέχνιδα Φρίντα Κάλο. Αφόρμηση ήταν η 1η Νοεμβρίου, η μεξικανική «Dia de los muertos» ή «Ημέρα των Ψυχών», στις γιορτές της οποίας, η φιγούρα της κατέχει πρωταγωνιστικό ρόλο. Τη γνωρίσαμε παρατηρώντας και σχολιάζοντας την ιδιόμορφη εμφάνισή της, τα γεγονότα της ζωής της, την επιρροή τους στην τέχνη της καθώς και την επιρροή της ξεχωριστής προσωπικότητάς της παγκοσμίως. Μέσα στον μήνα, διαφορετικές τάξεις έφτιαξαν το πορτρέτο της, όπως εκείνη συνήθιζε, έμαθαν να φτιάχνουν δικά τους πορτρέτα, παρακολούθησαν την παιδική ταινία «Coco» κι έφτιαξαν κατασκευές για μεξικανικά έθιμα, σχετικά με εκείνη.
«Συνήθιζα να σκέφτομαι ότι ήμουν το πιο παράξενο άτομο στον κόσμο, αλλά μετά σκέφτηκα ότι υπάρχουν τόσοι πολλοί άνθρωποι, που πρέπει να υπάρχει κάποιος σαν εμένα. Κάποιος που να αισθάνεται παράξενος, όπως κι εγώ»
Ο καλλιτέχνης του μήνα
Ο Οκτώβριος ήταν ο μήνας αφιερωμένος στον «πατέρα της αφηρημένης τέχνης», Βασίλι Καντίνσκι.
Οι μαθητές του σχολείου γνώρισαν τον Ρώσο ζωγράφο μέσα από τα έργα του και εμπνευσμένοι από αυτά προσπάθησαν να μπουν στην ψυχοσύνθεση του και να δημιουργήσουν τις δικές τους ατομικές αλλά και ομαδικές συνθέσεις.
Μιλήσαμε για την αλληλεπίδραση ζωγραφικής-μουσικής, καθώς ο Καντίνσκι μπορούσε να ακούει τα χρώματα και να βλέπει τους ήχους.
«Όταν ακούω μουσική, βλέπω μπροστά μου όλα τα χρώματα»
Κάθε μήνα, το σχολείο μας θα τιμά κι από έναν καλλιτέχνη. Δε θα μπορούσε, λοιπόν, να γίνει η αρχή, δίχως το όνομα του αείμνηστου Μάνου Ελευθερίου, στον οποίο και αφιερώθηκε ο μήνας Σεπτέμβριος.
Οι μεγαλύτερες τάξεις αναζήτησαν πληροφορίες για τη ζωή και το έργο του και δημιούργησαν το πορτραίτο του. Οι μικρότερες, με μόνη έμπνευση δικούς του στίχους, ζωγράφισαν ομαδικά έργα εκφράζοντας έντονη υπερηφάνεια για την κοινή τους καταγωγή με το σπουδαίο καλλιτέχνη. "Μαλαματένια λόγια", "Θα σε ξανάβρω στους μπαξέδες", "Άλλος για Χίο τράβηξε" και "Ναύτης βγήκε στη στεριά" είναι μερικά μόνο από τα έργα που ακούγονταν και απαγγέλλονταν από τα παιδιά.
Το αφιέρωμα στον Μάνο Ελευθερίου κοσμεί από αυτή την εβδομάδα την είσοδο του σχολείου μας!
Ολοκλήρωση των μαθημάτων φλογέρας και μελόντικας
Σήμερα Δευτέρα 4 Ιουνίου 2018, οι μαθητές της Γ΄τάξης παρουσίασαν την 9η συμφωνία του L.V.Beethoven με τη συνοδεία παιδιών της Δ΄τάξης που τραγούδησαν τον «Ύμνο της χαράς».
Επίσης οι μαθητές της Δ΄τάξης έπαιξαν στη μελόντικα τον «Γαλάζιο Δούναβη» του J. Strauss.
Τέλος, και οι δύο τάξεις μαζί τραγούδησαν «Η Μουσική» του Σπύρου Λάμπρου.
Το Σάββατο και την Κυριακή 27 και 28/1/2018 το σχολείο μας συμμετείχε με παιδική χορωδία υπό την καθοδήγηση της δασκάλας-μουσικού κ. Έλμας Ξανθάκη σε διήμερο ρεσιτάλ θρησκευτικής μουσικής.
Το ρεσιτάλ διοργανώθηκε από την Καθολική Επισκοπή Σύρου και ήταν αφιερωμένο στον συνθέτη Ζωζέφ Ακεψιμά.
Στο πλαίσιο της εκδήλωσης οι μαθητές της χορωδίας τραγούδησαν παιδικούς θρησκευτικούς ύμνους.
Σημειώνεται ότι στην εκδήλωση τραγούδησε και η μικτή πολυφωνική χορωδία της Ευαγγελίστριας υπό την καθοδήγηση του κ. Ιωάννη Ρηγούτσου. Τις δύο χορωδίες τις πλαισίωνε πενταμελής ορχήστρα, ενώ την ενορχήστρωση και τη γενική επιμέλεια είχε ο ίδιος ο συνθέτης, Ζωζέφ Ακεψιμάς.
Η ΚΑΘΟΛΙΚΗ ΕΠΙΣΚΟΠΗ ΣΥΡΟΥ
ΔΙΟΡΓΑΝΩΝΕΙ
ΡΕΣΙΤΑΛ
ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗΣ
ΜΟΥΣΙΚΗΣ
Αφιέρωμα στον ΖΩΖΕΦ ΑΚΕΨΙΜΑ
Από τη μικτή πολυφωνική χορωδία της Ευαγγελίστριας.
Με τη συμμετοχή του συνθέτη, της παιδικής χορωδίας των Φρερ και πενταμελούς ορχήστρας.
ΘΕΑΤΡΟ ΑΠΟΛΛΩΝ
ΣΑΒΒΑΤΟ 27 & ΚΥΡΙΑΚΗ 28/1/2018
ΩΡΑ 19.30
ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ
Το Σχολείο μας στοχεύοντας στην ολοκληρωμένη μόρφωση των μαθητών του, με το μάθημα της Μουσικής προσφέρει στα παιδιά ακουστικά ερεθίσματα, γνωριμία με τα μουσικά όργανα και διδασκαλία των στοιχείων θεωρίας της Μουσικής. Με αυτό τον τρόπο ανακαλύπτουν το ταλέντο τους και αναπτύσσουν την προσωπικότητά τους.
Ενδεικτικά το μάθημα της Μουσικής περιλαμβάνει: χαρούμενα τραγούδια, μουσικά παιχνίδια, γνωριμία με τις νότες και τα μουσικά όργανα, διδασκαλία φλογέρας - μελόντικα πιανίκας και συγκρότηση χορωδίας.
Στο πλαίσιο του μαθήματος της Μουσικής διοργανώνονται αφιερώματα - projects με δημιουργούς τα παιδιά.
Επιπλέον, η χορωδία του Σχολείου συμμετέχει και πλαισιώνει πολιτιστικές εκδηλώσεις.