headerimg

Παγκόσμια ημέρα των ζώων στο Προ-προνήπιο

Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα των ζώων, ξεκινήσαμε να μιλάμε γι΄αυτά και να ξεχωρίσουμε σιγά-σιγά που ζει το καθένα.

Επειδή λοιπόν το φθινόπωρο έχει μπει για τα καλά, αποφασίσαμε να κάνουμε έναν φθινοπωρινό περίπατο για να δούμε τα φύλλα που πέφτουν και κιτρινίζουν, τις κουκουνάρες απ΄τα πεύκα, τα σαλιγκάρια που περπατούν στο βρεγμένο χώμα.

Τραγουδήσαμε και χορέψαμε «το σαλιγκάρι» και επιστρέφοντας στην τάξη μας φτιάξαμε τα δικά μας σαλιγκάρια με αφρό εξασκώντας έτσι την λεπτή κινητικότητα. Επίσης μας επισκέφτηκε το αγαπημένο μας μελισσάκι – ρομποτάκι “Bee Bot” και παίζοντας μαζί του μάθαμε τα ζώα του αγροκτήματος.

Επίσκεψη στο ενυδρείο

Την ημέρα της ημερήσιας εκδρομής μας στο Κίνι, εκμεταλλευτήκαμε την ευκαιρία κι επισκεφτήκαμε το ενυδρείο.

Εκεί, είδαμε από κοντά ένα χταπόδι, το οποίο κόλλησε τις βεντούζες του στο τζάμι για να μας «χαιρετήσει» !

Ακόμη, είδαμε καβούρια, αστακούς, αχινούς, χελιδονόψαρα, γουρουνόψαρα και άλλα είδη ψαριών που ζουν στα νερά του Αιγαίου, γύρω από τις Κυκλάδες και τα Δωδεκάνησα.

Μαθαίνοντας να φροντίζουμε και να αγαπάμε τα ζώα

Με τη χθεσινή μας επίσκεψη ολοκληρώσαμε το σχέδιο εργασίας που κέρδισε το ενδιαφέρον των παιδιών με τίτλο: «Μαθαίνοντας να φροντίζουμε και να αγαπάμε τα ζώα».

Πρώτος μας «σταθμός» ήταν ο Ιππικός Όμιλος.

Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να μάθουν πολλές πληροφορίες για την τροφή, τον χώρο που ζουν αλλά και τον τρόπο καθημερινής φροντίδας των αλόγων.

Από την θεωρία περνώντας στην πράξη με την βοήθεια της εκπαιδεύτριας τα παιδιά βούρτσισαν το πόνυ «Δούκα» το σέλωσαν και έκαναν ιππασία μαζί του. Έπειτα κάνοντας πικ νικ κάτω απ΄τα δέντρα την εμφάνισή του έκανε ένα μεγάλο άσπρο άλογο που μας εντυπωσίασε με το μέγεθος και τον καλπασμό του. Φύγαμε με τις καλύτερες εντυπώσεις με επόμενο σταθμό το κτηνιατρείο του κ. Μαραγκού.

Στον χώρο αυτό τα παιδιά είδαν από κοντά και πήραν πληροφορίες για τα αδέσποτα και τα τραυματισμένα ζώα. Ώσπου ξαφνικά ένα «παράξενο» ιατρικό εργαλείο τράβηξε το ενδιαφέρον τους. Δεν ήταν άλλο από ένα μικροσκόπιο. Ο κ. Μαραγκός μας έδωσε την ευκαιρία να παρατηρήσουμε μέσα απ΄αυτό το εσωτερικό του αυτιού ενός σκύλου! Τέλος επιστρέψαμε στο σχολείο μας γεμάτοι από νέες εμπειρίες και τεράστια χαμόγελα !

Ευχαριστούμε πολύ και τους δύο χώρους που μας φιλοξένησαν.

Επίσκεψη στην Αερολέσχη και στο Αεροδρόμιο

Τα «Σπουργιτάκια» πήγαμε στην Αερολέσχη. Είδαμε τα αεροπλάνα των μελών της και μας δόθηκε η ευκαιρία να γίνουμε πιλότοι και να «ταξιδέψουμε» μ΄ένα από αυτά. Αργότερα, σαν «μικροί επιβάτες» μπήκαμε στην αίθουσα αναμονής του αεροδρομίου, είδαμε τον κυλιόμενο διάδρομο αποσκευών και τέλος βγήκαμε στον αεροδιάδρομο προσγείωσης – απογείωσης.

ΠΕΡΙΠΑΤΟΣ ΣΤΟΝ ΟΙΚΙΣΜΟ ΤΗΣ ΑΝΩ ΣΥΡΟΥ

Τη Δευτέρα 19 Μαρτίου τα παιδιά του Ιδιωτικού Νηπιαγωγείου «Ο Άγιος Γεώργιος» και του Προνηπίου του Παιδικού Σταθμού «Η Φωλιά» πραγματοποίησαν περίπατο στον παραδοσιακό οικισμό της Άνω Σύρου. Ο περίπατος πραγματοποιήθηκε με αφορμή τα σχέδια εργασίας που υλοποιούνται στα δύο τμήματα, με το  Νηπιαγωγείο να έχει ως θεματική τη Διαφορετικότητα, ενώ το Προνήπιο τη Λαϊκή Παράδοση.

Ο περίπατος ξεκίνησε με επίσκεψη στον Ιερό  Καθεδρικό Ναό του Αγίου Γεωργίου και συνεχίστηκε με τη Μονή Καπουκίνων, όπου τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να  πάρουν το πρωινό τους στον κήπο της Μονής και στη συνέχεια να ξεναγηθούν από τον πατέρα Paulino στο Μουσείο και την εκκλησία του Μοναστηριού. Ακολούθησε επίσκεψη και ξενάγηση  στο Μουσείο του Μάρκου Βαμβακάρη και στο Μουσείο των Παραδοσιακών Επαγγελμάτων. Η όλη εξόρμηση ολοκληρώθηκε με παραδοσιακά ομαδικά παιχνίδια στην Καμάρα.

Τα παιδιά μέσα από αυτό τον περίπατο είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν άγνωστες πτυχές του τόπου τους, να μάθουν αρκετά στοιχεία της λαϊκής τους παράδοσης και να ανακαλύψουν κρυμμένους θησαυρούς στα σοκάκια του οικισμού. Επιπλέον, είδαν από κοντά την καθημερινότητα  ανθρώπων που έχουν επιλέξει να αφιερώσουν τη ζωή τους στον Θεό και στον συνάνθρωπο, έναν διαφορετικό τρόπο ζωής από τον δικό μας, καθώς και το πόσο διαφορετικά ζούσαν οι άνθρωποι στη Σύρο πριν πολλά χρόνια, χωρίς τις σημερινές ανέσεις, χωρίς ηλεκτρικό ρεύμα, αξιοποιώντας στο έπακρον τα υλικά της φύσης.

Τα παιδιά επέστρεψαν στο σχολείο με τις καλύτερες εντυπώσεις, έχοντας μάλιστα δώσει τον λόγο τους στους Μοναχούς Καπουκίνους ότι θα τους επισκεφθούν ξανά.

Επίσκεψη στον φούρνο

Αφού λιώσαμε σταφύλια με τα χέρια μας, φτιάξαμε τον μούστο μας και έπειτα επισκεφθήκαμε τον φούρνο "Σείριος", όπου πλάσαμε τα μουστοκούλουρά μας.